Gackt 2 új album!

Arra gondoltam, hogy az kicsit unalmas lenne, ha csak simán tracklist-tel írnék valamit, úgyhogy kicsit nagyobb melóba kezdtem. Megmondom őszintén, szerintem nekem sincs meg az eddigi összes PV-je amiatt, hogy ekkora mennyiségnél teljesen elszabadult a dolog, és sehol nincs egy lista… még a single-kről sem. Így nekiláttam, és megpróbáltam összeírni… Nem mondanám, hogy teljes mértékben sikerült, még vannak lukak, és már a végére nagyon belezevarodtam, de lássuk!

Nos, úgy alakult, hogy nem egy, hanem két albumot adtak ki a mai napon, mondhatni, mindkettő válogatás – közben a Best of the Best I. turnéval – és csak néhány új szám került fel. Nagyrész single-ket rakott fel, néhány esetben a single-k második track-jét *amiket nem nagyon hallgattam, azoknál kicsit nehéz volt rájönni, honnan is valók* . ^^” A két album címe szerintem elég ötletes – MILD és WILD – ami a dalok stílusára utal, e szerint válogatta őket össze, de tök poén, hogy csak egy betű a különbség.🙂 Kezdjük mondjuk a MILD-dal:

01. White Lovers -幸せなトキ- (Shiawase na toki): A 43. single, ez az első album, amire felkerült. 2012. december 19-én adták ki a 2012-es Kissmark reklámjához – a 2011-es dala még a Yellow Fried Chickenz-től a You are the Reason volt. A második trackje a One more Kiss. A PV független a reklámtól.

02. Dispar: Pont egy nehéz kérdés, nem single, a Diabolos-ra került fel, viszont egyik Diabolos single-n sem 2. track. Elképzelhető, hogy máson igen, de ennek egyenlőre semmi jelét nem találtam, úgyhogy abban maradok, hogy nem az.

03. Ghost: a 29. single, még egy albumra sem került fel. 2009. január 21-én adták ki a DVD-s verziót a Dears-nek *a fanclubja*, és 28-án a Regular verziót. A Terminátor – Sarah Connor Krónikája c. film japán verziójának betétdala lett, emiatt 2 PV is készült hozzá, egy sima *ezt még én sem láttam sehol* és egy a filmhez. Második track-je a Blue Lagoon ~深海~. A 2009-es Ázsiai Dalfesztiválon Japánt képviselve a Redemption-nal együtt adta elő.

04. 絵夢(Emu)〜For my Dear〜 : nem single, a Mars c. albumra került fel. Érdekesége, hogy régi barátja, a Malice Mizer dobosának, Kaminak az emlékére írta a számot, akárcsak az U+K-t.

05. Journey through the decade: a 30. single, ez az első album, amin helyet kapott. 2009. március 25-án adták ki a Kamen Rider Decade Tv-sorozathoz, akárcsak a The next Decade-et és a Stay the Ride alive-ot. A PV-t is a storynak megfelelően készítették el. Nincs második track-je.

06. 白露 (Hakuro) : meglehetősen új single, a 42., és már fel is került az albumra. 2012. október 10-én került a polcokra, a Sengoku Basara Tv-dráma betétdalaként. Egyébként Gackt-sama a sorozatban Oda Nobunaga szerepét játsza, és emiatt még bajuszt is növesztett!😀 A PV-ben is láthatjuk egy pár pillanatra. A single második trackjéről még szó lesz!

07. Last Song ~ Unplugged vers.: *Ha jól számoltam* a 12. single, a Crescent-en kapott helyet, később pedig a The Seventh Night: Unplugged c. albumon is. 2003. noverber 12-én adták ki, a második track-je a Solitary.

08. Vanilla: 2. single, megtalálható a Mars albumon. Gackt-sama védjegye a szám, a kiadásakor (1999. augusztus 11.) hatalmas port kavart a szövege miatt, mégis mindmáig közönségkedvenc annyira, hogy a 2010-es európai turné után a rajongók reklamáltak, amiért nem szerepelt a setlist-ben, így a 2011-es japán és európai YFC turné dalai közé már ígéretéhez híven bekerült. A single-t újra kiadták 2002. március 20-án, ugyan nem külön DVD-s verzióban, a CD-n mégis szerepel a PV *saját tapasztalat, betettem a lejátszóba és ugrottam egyet! :D* Nincs második track a single-hez.

09. Koakuma Heaven: a 31. single, a Re:Born albumon megtalálható. Külön érdekessége, hogy a 10 Year Anniversary Countdown-project keretében a solo karrierjének 10. évfordulójára 4 single-t adott ki 4 hét alatt (!!!), és a 4-el együtt a nagy album is megjelent. Ez a single volt az első a sorban (2009. június 10.), így a First Heaven nevet kapta *a többi a második, harmadik, negyedik mennyország természetesen*. Plusz érdekesség, hogy a borítóra 15 női modellel került fel, a Dears-only CD borítójára pedig csak maga Gackt-sama, női ruhában. Második track a My Father’s Day. A dalt koncertjein külön modell/macskasereggel adja elő, egy DDR-hez hasonló játékkal a háttérben lévő kivetítőn, csak ezt kézzel kell játszani, macskamancsokkal.🙂

10. Graffiti: szintén viszonylag friss, a 40. single. 2011. november 30-én adták ki, továbbá a Sket Dance c. anime openingje is, melyben seiyuu (szinkronszínész)-ként is közreműködött. Ez az első albuma. A PV-ben az NHK Fuurin Kazan drámájához hasonló módon egy fehér ló hátán távozik, melyet több éve nyáron Joetsu város Nagy Kenshin Fesztiválján is szokott (ugyanis ő játsza a főszerepet). Második track a Iki Toshi ikeru Subete ni tsugu.

11. キミのためにできること(Kimi no tame ni dekiru koto) : *itt már kezd gond lenni a számozással* 7. single-nek számoltam, a Rebirth, majd a Seventh Night albumra is felkerült. 2001. március 14-én adták ki, második track-je a Cube.

12. Missing~笑顔を見せて~(Egao wo misete) : Megint egy nehezebb eset, nem single, a Moon c. albumon megtalálható, de egyik single-n sem a Moon-ról. *Egyébként semmiféle információ nincs róla sehol a dalszöveget leszámítva, még arról sem, hogy honnan való és mikori*.

13. サクラ、散ル… (Sakura, chiru…) : Nagyon friss dal, mondhatni, az albumhoz készült. Single-ként nem adták ki, PV viszont készült hozzá, mégpedig a tavaly nyári Moon Saga darabhoz *Clamp tervezte a plakátot*, melyben főszerepet kapott mint Minamoto no  Yoshitsune, aki a  Kamakura bakufu első shougunjának öccse volt. *A project idén nyáron is nagy figyelmet kap, úgy tudom, DVD is lesz belőle.*

Hm.. mivel ez még jobb esetben is a fele annak, amiről írni terveztem, így kénytelen leszek ismét ketté szedni, hogy ne legyen annyira hosszú és unalmas. ^^””””

Kép: 1 2

Borítók: cdjapan, kivéve: 07

Videók: youtube, kivéve 01, 06, 10 – dailymotion. Amihez nincs PV, azokhoz live videókat tettem be.

Leave a Reply

