Dia no Ace – a sportos témájú animék újabb képviselője

Bár nem mostanában bukkant fel ez az anime – október óta megy, vagyis a 2013-as őszi szezon nagy durranása -, mégis csak most került sorra nálam. Anno elkezdtem nézni a legelső részt, de kb. 10 percig jutottam, majd furcsa módon mégis félretettem, hogy amikor több időm lesz, adok neki még egy esélyt. És milyen jól tettem! A záróvizsgám előtt nagyjából egy héttel vágtam bele újra azzal az elvárással, hogy amíg szünetet tartok a tanulással “csak egy fél órára” – gondoltam magamban, addig kicsit kikapcsolódom. Ebből az lett, hogy 3 nap alatt megnéztem – az addig – 33 részt. Nem mondom, hogy nem volt bűntudatom, hogy ennyi időt elpocsékoltam, de egyáltalán nem bánom, iszonyatos lökést adott mind az önbizalmamnak a vizsga eredményességét illetően, mind a kitartásomnak. Arról nem is beszélve, hogy addigra már elég ideges voltam, és kicsit “játékosabban” elevenítettem fel a japánomat a szóbelihez.


A manga 2006-ban indult a Weekly Shounen Magazin sorozataként – megmondom őszintén, egészen tavalyig egyáltalán nem figyeltem fel rá, bár ehhez hozzá tartozik, hogy a baseball sosem vonzott, hiába tudtam, hogy a japánok imádják és kiemelt sportág náluk.

Egy kicsit írok a történetről is, de eléggé vázlatosan, mivel nem szeretném az eddigi 39 részt részletesen feldolgozni, hogy általában szoktam.
A főszereplő elméletileg Sawamura Eijun, aki az alsó középiskolában olyannyira szerette a baseballt, hogy rávette barátait, csatlakozzanak hozzá mint csapat az iskolák közötti bajnokságokon, ám egyetlen meccset sem nyertek, pedig az iskolát az év végén bezárják. Azon a bizonyos utolsó meccsen egy tokiói csapat menedzsere is részt vett a közönség soraiban, és ösztöndíjat ajánlott neki a Seidou középiskolában. Ami végül meggyőzte főhősünket, hogy elhagyja vidéki otthonát és barátait az álmaiért, az a Seidou zseniális fogójával – Miyuki Kazuyával – való találkozás volt. Az új iskolában – ami egyébként híres a baseball csapatáról – persze rengeteg edzéssel és tehetséges játékossal találkozik, mind riválisokkal és barátokkal. Eleinte még az a célja, hogy Miyukival egy tüzérséget alkosson – Eijun ugyanis dobó -,  ám ezt saját ügyetlenkedése, és egy másik elsőéves, Furuya Satoru útját állja.

Lassan kibontakozik a többi játékos személyisége is: A harmadévesek, akik mindenáron igyekeznek bekerülni az állandó csapattagok közé az utolsó középiskolai évükben, közülük is a Takigawa Chris (Yuu)-senpaial töltött idő kap nagy jelentőséget a történetben. Nem feledkeztek meg a kollégiumi életről és a másodévesekről sem. Nem is beszélve a csapat edzőjéről, aki nem kicsit hajtja meg a játékosait. Egyszóval az ösztöndíj elnyerésétől a csapatba kerülésen át, egészen a nyári bajnokság első két mérkőzéséig jutott eddig a sorozat.

Végül a személyes véleményem: Ahogy már említettem, ezidáig semmiféle kapcsolatom nem volt a baseballal, viszont – az első 10percet leszámítva persze😀 – annyira megszerettem, hogy az valami elképesztő. *Persze nem biztos, hogy az “valódi” baseball is ennyire érdekes lesz majd számomra, hiszen az anime a belső gondolatoknak is hangot ad.* Kicsit furcsa, hogy nem a főszereplő személye miatt várom mindegy egyes héten körmötrágva az újabb epizódot, hanem a mellékszereplők karaktere miatt –  és igen, a nagy kedvenceimet a hangjuk miatt IS imádom! *w*  (Nem árulok el nagy titkot, hogy az abszolút kedvencem Miyuki és Chris-senpai – de az állandó csapat harmadévesei közül hatalmas figura még Isashiki Jun-senpai és Yuuki Tetsuya, a csapatkapitány. Az elsősöknél akad még egy visszafogott játékos, aki kb. az egyetlen, aki nem rivalizál a főszereplő, Kominato Haruichi.


Aki esetleg hasonló indíttatásból nem vágott bele a baseball mélységeibe, ezt az animét naaaaaaaagggggyon tudom ajánlani!🙂 *Egyébként a magyar fordítást az uraharashop csapata végzi, ha valaki jobban szereti ilyen formában nézni🙂 *
Végezetül pedig, kisebb meglepetésemre van még egy manga a témában, mégpedig a Weekly Shounen Jump gondozásában.
Így hát elég valószínű, hogy erről az animéről lesz még szó a részemről!🙂 *Egyébként egyelőre 52 résszel terveznek.*

Leave a Reply

